torsdag 25 mars 2010

Sahlin vs Reinfeldt och skolan

Sitter och tittar på gårdagens debatt mellan de båda statsministerkandidaterna Reinfeldt och Sahlin. Konstaterar att Sahlin fortfarande är otydlig med vad de rödgröna vill inför valet. Per Altenberg skriver om S skrämselpropaganda. Vem vann? Fredrik tycker jag, liksom han själv ;-)

I dagens VLT skriver Erik Ullenhag och Agneta Berliner, FP om skolan. Vårt mål- en skola i värdsklass. I Hallstahammar har vi lång väg till en skola i värdsklass. Det går saaakta. För sakta om ni frågar mig. Jag vill ha ett tydligare fokus på ökad kunskap men det går trögt med S och V i täten.

Tycker du att dagens resultat duger? 25% i åk 9 klarar inte behörighet till gymnaiset. Jag vet att det kan bli bättre - mycket bättre, men det kräver krafttag och det är inte S och V majoriteten beredd att ta. Det är Folkpartiet och jag!

Läs om Roger Haddads reflektioner kring skolan i Västerås, mycket intressant läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...