lördag 13 mars 2010

Rixmöte dag 1

Igår var det första dagen på Komrix och det var precis lika inspirerande som vanligt. Med morfar som hämtade på förskolan kunde jag själv ägna eftermiddagen åt goda råd inför valrörelsen samt gruppdiskussioner kring profillfrågor och vilken roll vi har /vill ha efter valet 2010.

Jag fick äran att leda en grupp med kommun- folkpartister i opposition. Ett otroligt inspirerande gäng som gav perspektiv på hur olika det kan se ut i olika kommuner. Vi konstaterade dock att även om man "är en katt så ska man framträda som en tiger". Vi ska helt enkelt tro på oss själva och ta på oss rollen som huvudmotståndare trots att vi inte alltid är störst.

Att göra listan fylldes på som vanligt. Kandidatmaterialet ska tas fram, det kommunala handlingsprogrammet ska sättas på pränt och en strategiplan ska finslipas. Jag lär inte vara sysslolös de kommande månaderna...

Gårdagen avslutades för egen del med mediaträning. Intervju med filmning och feedback. Det är alltid lika nyttigt men samtidigt otäckt. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid att se mig själv på bild eller film men för varje gång känns det bättre och bättre. Givetvis gick jag i fällan våra föreläsare gillrat men nästa gång ska de inte få sätta dit mig igen. Jag lärde mig några nya knep och att göra listan utökades igen. Jornalisterna ska peppras och kontaktas.

Nu ser jag fram emot att träffa fler Folkpartivänner idag och i morgon. Gårdagen var bara en försmak.

2 kommentarer:

  1. Intressant läsning, Anna! Det känns som om detta är HELT rätt forum för mig! Alla de ingredienser som du nämner tycker jag är jättespännande! Jag var med i LUF och i Folkpartiet i Jönköping i början av 90-talet, men då var det inte denna typen av aktiviteter som gällde...

    Alla är så mediamevetna idag på ett sätt som knappast kommer att avta... Vem brydde sig om media i 90-talets begynnelse...?? Inte som det är idag! Nåja! Lycka till med allt!!

    / jakob

    SvaraRadera
  2. Det är bara att engagera dig igen. Kom rix är ett utmärkt sätt att få inspiration inför den kommande valrörelsen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...