tisdag 30 mars 2010

Kantzowska gymnaiset

Igår var det extra kommunstyrelsesammanträde kring Kantzowska gymnaiset. Idag kan vi i VLT läsa om resultatet.

10Mkr ska bantas bort, men gymnaiset blir kvar i kommunal regi efter 1 januari 2012. Hans Strandlund (M) uttalar sig i tidningen om att vi måste ha en realistisk grund att stå på om vi ska driva gymnasiet vidare och det är helt rätt. Riksprislistan måste vara det absoluta taket för att driva skolan vidare och det är det nu. Återstår att se hur neddragningarna ska genomföras, vilken insiktning skolan ska ha och hur den politiska organisationen ska se ut.

Utmaningarna återstår alltså men gymnasiet blir kvar. Glädjande besked för många gissar jag. God morgon!

2 kommentarer:

  1. Jo, men ett gymnasium är viktigt för utvecklingen av staden. Det gäller bara att se till möjligheterna som ett gymnasium ger. Barnen slipper åka skolbuss till Västerås (antar jag??). Det måste väl vara skönt för både föräldrar och elever. De kan utnyttja tiden mer effektivt, till annat än att åka buss.

    Både som förälder och elev skulle jag gilla det! :-)

    / jakob

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det också! Men ett gymnasium måste percis som all annan verksamhet drivas med realistiska ekonomiska ramar. Så blir fallet nu och det är bra. Utmaningen att ta sig dit är dock stor och jag hoppas innerligt att vi ska klara det.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...