torsdag 11 mars 2010

RUT debatten fortsätter

Debatten om RUT fortsätter. I går skrev Agneta Berliner en debattartikel i ämnet i VLT. Idag har jag själv städning på schemat. Mina fantastiska städare från Hallsta Städ kommer och jag är lika lycklig varje gång de varit här.

Mina barn vet numera exakt vad som gäller när jag säger att det är "stora röjardagen". Det är nämligen det vi kallar dagen innan städning. Då är det röjning som gäller. Man kan skratta åt det - vi städar innan städning men det är ju så det fungerar när man har småbarn. Det är leksaker överallt och innan vi anlitade hushållsnära tjänster hann jag liksom aldrig längre än till att röja. Sedan var jag helt slut, irriterad, less och arg. Numera går det som en dans.

I eftermiddag kommer vi hem njuter vi av ett nystädat hem.

2 kommentarer:

  1. På det sättet som du beskriver RUT tycker jag att det är bra beskrivet. ROT-avdraget är jag mer skeptisk till, i sin nuvarande form. Det verkar leda till mycket svinn, fusk och skapligt omfattande administration. Men kanske är det min okunskap.

    Dock vill jag inte se RIT-tjänster införas! Motsvarande för IT-tjänster. Trots att jag personligen själv är del av målgruppen tycker jag det är fel väg att vandra.

    Jag ser hellre att man väljer andra vägar. Jag har ett förslag om en stege, en trappa, där man inte beskattar Enskild Firma alls vid låg omsättning. Samma sak som pengarna rakt i fickan, fast det är lagligt och dessutom med momsinbetalning.

    Jag ska jobba lite med det förslaget...

    SvaraRadera
  2. Tar gärna del av ditt förslag när du tänkt klart. Själv är jag positiv till RUT och ROT och jag tor att det i de allra flesta fall sköts på ett bra sätt men givetvis ska det kollas så att man inte fuksar.
    RIT är även jag mer tveksam till...
    Hör av dig när du tänkt till så tar jag gärna del av ditt förslag.
    Trevlig helg!
    MVH//Anna
    Med ett nystädat hem...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...