tisdag 26 augusti 2014

Läxfri kommun - vad stod det i motionen?

Tidigare idag debatterade jag läxor med Catarina Pettersson (S) i Tvärsnytt (sänds kanske ikväll).

Reportern frågade vad det är vi tjafsar om och om det handlar om tolkningar och vad det egentligen stod i motionen. I debatten framgick tydligt att S och V inte menar samma sak när de diskuterar motionen "Läxfri kommun" och att jag och de båda har väldigt olika uppfattning om vad som faktiskt står i motionen.

Därför tänkte jag här visa exakt vad som står i såväl förslaget som beslutet.

Såhär står det i förslaget:

och såhär blev beslutet:
Litar du inte på mina bilder kan du själv läsa hela protokollet här!

I min värld står det här att BUN får i uppdrag att utreda möjligheterna att göra Hallstahammar till en läxfri kommun. Det tolkar jag alltså som att det inte ska finnas några läxor i Hallstahammar. Hur tolkar du det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...