lördag 13 mars 2010

Jan Björklunds tal

Dag 2 på det kommunala rixmötet inleddes som sig bör av Jan Björklund som talade om viktiga frågor inför valet. Jag måste säga att han är en utomordentlig retoriker och det var ett intressant tal att lyssna till.

Den liberala ideologin och det egna ansvaret var i centrum i inledningen. Sedan gick det vidare med Kvalitén i skolan, sreten, småföretagande och jämställdhet.

ROT avdreget fick sin del av uppmärksammheten och Jan kopplade ihop den med jämställdheten. Det är ju oftast kvinnor som arbetar inom branschen, kvinnor som ofta kommer direkt från arbetslöshet till att kunna försörja sig själva.

Kring företagande berörde också Jan vikten av enskilda alternativ inom den offentliga sektorns verksamheter för att just stimulera kvinnligt- och småföretagande. Precis det som jag själv försökte belysa i företagardebatten häromdagen.

Två frågor som rör våra äldre medborgare berördes. Sänkt skatt till pensionärer och Parboendegarantin. Båda viktiga frågor som Folkpartiet ska driva i höstens val.

Slutkllämmen lös: Vill du rösta socialliberalt, varför rösta på kopior? Välj orgninalet. Rösta på Folkpartiet.

Hele dagen genomsyrades av en tro på framtiden, att se möjligheterna och det känns på hela församlingen att vi är på gång. Låt valrörelsen börja!

2 kommentarer:

  1. Det är bra. Erfarna politiker är ett hot mot framtiden, glöm aldrig det!! Du ser själv vilket elände erfarenhet kan leda till! :-)

    Om man tror att framtid ska baseras på erfarenhet är det dags att tänka om...

    Höj ribban, Anna. Den ligger på en meter. Sjukt lågt. Skippa uppvärmningen, lägg den på 2.40 och sikta på 3.50!! :-)

    Erfarenhet utan ansvar för konsekvenser ger minuspoäng. Jag tror på dig!! Lycka till!!

    / jakob

    SvaraRadera
  2. Hej Jakob
    Tack för din tro på mig! Jag lovar - efter helgen har jag höjt ribban rejält. Nu ska kampanjmaterialet finslipas...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...