onsdag 31 mars 2010

Glappet minskar - mål i valtider!

De rödgröna rasar i opinionen skrev Aftonbladet i går. Med idag 173 dagar kvar till valet känns det bra att opinionen är på väg åt "rätt håll". Glappet är nu nere i 2,6%. 173 dagar kvar att övertyga fler om att Alliansen och då såklart Folkpartiet är det bästa alternativet i höstens val!

Undrar om någon gör opinionsmätningar i Hallstahammar... Vore intressant att veta vart opinionen här är påväg. Vi får väl titta på valresultaten i stället.

EU valet - FP näst största parti (!) - Martit effekt kombinerat med aktiv valkampanj?

Valet 2006 -1 185 röster skilde mellan Alliansen och S/V dessutom fick MP 300 röster och SD 297 röster. Här har vi vår utmaning! Det gäller att varje dag övertyga om att Alliansen och då helst Folkpartiet och jag är den som är värd din röst i höstens val!

Förra gången fick jag 29 personvalsröster. Mitt mål inför höstens val är att få flest personkryss i kommunen. Den som hade flest kryss sist hade 228 st. Det borde gå att slå, eller vad tror du?

3 kommentarer:

  1. 228 låter rätt mycket... Men tänk så här, det funkade för den personen så då borde det fungera för dig! :-) Det är inte omöjligt!!

    Fast det är klart, det krävs mycket arbete och lojala kompisar... jag tror på dig!!

    / jakob

    SvaraRadera
  2. Om du behöver tips hur ett glänsande lokalt kamapanjarbete ska bedrivas får du gärna höra av dig till oss folkpartister i Solna...

    / Lars G

    SvaraRadera
  3. Jakob- tack för peppningen. 228 är inte alls omöjligt! Med tanke på hur lite jag gjorde i förra valrörelsen (var helt ny i politiken) hoppas jag på en ordentlig ökning.

    Lars- Jag hör gärna av mig för tips! Vore toppenkul att få höra era framgångsrecept. Jag hör av mig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...