onsdag 10 mars 2010

Företagardebatt dagen efter...

I går var det företagardebatt i Hallstahammar. Håkan Freij, ordförande i Företagarna och debattledare ville ha konkreta besked hur vi som parti vill utveckla Företagandet i Hallstahammar Jag hoppas att jag var tillräckligt konkret i debatten.

När Allians för Hallstahammar tar majoritet i Hallstahammar kommer vi att:
- Införa LOV
- Konkurrensutsätta en del kommunal verksamhet
- Utveckla upphandlingen
- Förbättra dialogen med företagare

Jag är övertygad om att de fyra åtgärderna kombinerat med en positiv attityd till företagande och ett modigt ledarskap kommer att utveckla företagandet. Idag har vi 1,9 nyföretagare/1 000 innevånare. Näst sämst i kommuners kvalitité i korthet´s jämförelse. Bara Arvidsjaur är sämre och det säger väl en hel del om dagens företagsklimat och nyföretagandet i Hallstahammar. Utvecklingspotentialen är hög!

Jag lovade också att vi dagen efter majoritetsskiftet skulle ha information på kommunens hemsida om att vi söker alternativa utförare inom barnomsorgen. Det är ett löfte jag tänker hålla!

Som helhet tycker jag att vi från Alliansen lyckades förmedla en tro på framtiden, en positiv attityd till företagande och att vi står för ett modigt ledarskap.

I slutpläderingen fick vi uppdraget att motivera varför man ska rösta på just oss. Jag summerade debatten med att man ska rösta på Alliansen, Folkpartiet och mig om man vill ha en engagerad politiker, för det är det jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...