tisdag 17 augusti 2010

Förskolan viktig!

Idag skriver min Västeråskollega Hanna Paavola Önnebro i VLT om att "Vi älskar förskolan" Hanna beskriver alldelses utmärkt vad FP på riksplanet gjort för förskolan och vilka åtgärder man vill driva framåt.

I Hallstahammar har FP också arbetat aktivt med förskolefrågan. Inte minst jag själv har lagt näsan i blöt och påpekat de stora barngrupperna, försökt att få till fler alternativ, inriktningar och utförare inom barnomsorgen.

I Hallstahammar har vi som mål (ett gemensamt mål för alla partier)att varje förskola ska ha minst en avdelning med egen profil. Det arbetet har strandat lite men några avdelningar har vi ändå fått till. Tex Skogsduvan som med sin barngrupp har uteprofil och Förskolan Ekot som har profil Miljö och Mat. Men jag vet att vi kan bättre.

Vad det gäller fler utförare så förordar Alliansen att marknadsföra möjligheten och behovet av fler utförare i Hallstahammar isf att bygga egna nya egna hus för förskolans verksamhet.
Men den frågan vet ni ju hur det gick med. S och V beslutade att lägga tiotals miljoner kronor på att bygga ut Jan Pers Backe i stället för att satsa pengarna på verksamheten, ett beslut jag lovar att riva upp om Alliansen tar majoritet i höstens val. Bara det inte är försent då... Se det som ett konkret vallöfte!

Här kan du läsa allt jag skrivit om förskolan/barnomsorgen i den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...