söndag 22 augusti 2010

RUT växer så det knakar

Jag hoppas att jag gjort väldigt klart vad jag tycker om RUT. Jag gillar RUT och jag blir allt mer förvånad över hur de rödgröna resonerar kring hushållsnära tjänster.

Idag skriver SvD en krönika om RUT . Idag ökar RUT mer och mer, företag skapas, växer och anställer. Svarta jobb blir vita och tusentals människor får ett mindre pressat vardagsliv.

Jag vill behålla RUT! De rödgröna vill avskaffa detsamma och i stället införa en butler i tunnelbanan. Som en av mina FB vänner påpekade - "Hallå hur många städer i Sverige har tunnelbana?" En såvitt jag vet. Vad får vi som bor på landet istället? Höjd bensinskatt och återinförd fastighetsskatt. Inte underligt att Allliansen går framåt i dagens mätningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...