onsdag 11 augusti 2010

Har du en dröm - gör dé!

I morse vaknade jag men en röst i huvudet som på klingande värmländska sa " Har du en dröm - jamen bara gör dé". Rösten har hängt kvar hela morgonen, morgonpromenaden runt och nu vid frukostbordet. Det är gårdagens föreläsare Stefan Olsson som fortfarande spökar i mitt huvud.

"Att få saker att hända" är rubriken på en av hans böcker. Nästan skrattretande likt min egen rubrik i mitt kandidatmaterial.
Och det är ju så rätt och det är ju just så enkelt. Om man har en dröm - gör dé. Då får du saker att hända och du mår bra under tiden. Att det sedan hade ett namn - personligt entrepenörsskap och uppfanns vid ett köksbord i Arvika, har modeller, pilar och cirklar, universitetsutbildning och jag vet inte allt - det visste jag inte förrän i går.
Men nu vet jag!
Det jag också vet är att fler borde veta det, lyssna på Stefan, förverkliga sina drömmar och faktiskt få saker att hända. Jag förverkligar just nu min dröm och igår fick jag 1 000 nya idéer på olika möjligheter som finns på just den vägen. Närmast på tur i att göra är att läsa boken " Att få saker att hända" och fixa den där föreläsningen för politiker som jag igår lovade Stefan att ordna. Vi måste ju bli fler som får saker att hända i Hallstahammar!
Vad är din dröm och vad gör du för att förverkliga den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...