lördag 14 augusti 2010

LO´s valkampanj smutsig

Läste just om LO´s valkampanj och attacken på Alliansen. Jag blir faktiskt rätt upprörd över hur LO som är en sån stor organisation kan sjunka så lågt. Du som är medlem i LO, tycker du att det är OK att dina medlemspengar används till den här typen av smutskastning? Jag hade blivit väldigt .... irriterad... om jag hade varit med och bidragit till en sådanhär kampanj oavsett om jag varit "Alliansare" eller ej.

Wanja Lundby Wedin säger att "upprördheten är stor bland våra medlemmar". Ja det hoppas jag att den blir även efter den här lanseringen. Mot LO alltså...

Läs också vad: Annika Beijbom, Christian skriver. Lyssna också på Carl B Hamilton

6 kommentarer:

  1. Tjenare Anna,

    Kampanjen handlar om politik och är därför inte smutsig enligt mitt synsätt. Ja, jag tycker det är rätt, regeringens politik är upp och ner, vidrig!

    Kanske har du läst samma dn-artikel som jag där det inte framgår att medlemmarna är upprörda över regeringens politik, inte över en kampanj. Journalisten har formulerat sig otydligt, hans jobb är att vara just duktig på att formulera sig men här blev det fel. Ska han få sparken? Enligt fp, c, kd ska kompetens avgöra vem som får gå när arbetsbrist uppstår. Den här jeppen ligger illa till och det är inte rätt tycker jag...

    Pah

    SvaraRadera
  2. Pah - Vi tycker olika om regeringens politik som du kanske förstår och jag står fortfarande fast vid att jag tycker LO kampanjen är smutsig.

    Läste samma artikel som dig och uttalandet var väldigt tvetydigt skrivet. Tolkningsfriheten är stor! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tjenare Anna,
    Jag tycker politik är ganska mycket, tex intressant, spännande, roligt men absolut inte smutsigt!

    Ja, det är dåligt skrivet för självklart säger Wanja att medlemmarna är upprörda över regeringens politik. Den är upp och ner!

    SvaraRadera
  4. Och jag tycker att LO´s kampanj är upp och ner. Smaken är som baken. Vi får se vad svenska folket tycket den 19 sept.

    SvaraRadera
  5. Det var inte mycket att komma med, regeringens politik är upp och ner och därför är LOs kampanj helt rätt. Budskapet där är inte smutsigt.

    SvaraRadera
  6. Som jag skrev - vi tycker olika.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...