tisdag 10 augusti 2010

Inspirerande kväll om att förverkliga sina drömmar!

Ikväll har jag varit och lyssnat på en fantastiskt inspirerande föreläsare. Arrangör var "Växtverk och Framtidstro", en nybildad nybildad förening som samordnar en rad olika insatser för ungdomar. Drivande i föreningen är bla Joakim Graning och Ann Augustin som du ser flankera föreläsaren på bilden härintill.



Den inspirerande föreläsaren var Stefan Olsson från företaget -Universal Imagine och temat för kvällen var "Att förverkliga dina drömmar".
Kvällen handlade om att få saker att hända och må bra under tiden. Vi fick bla lära oss vad personligt entrepenörsskap handlar om och att våga pröva, våga misslyckas och att våga lyckas.
Vi fick skriva ner målbilder och lyckades också med konststycket att efter lite mental förberedelse knäcka blyertspennor med pekfingret.
Kvällen var en del i Ungdomsdagarna som arrangeras 10-12 augEldsbodahuset i Hallstahammar Ett mycket bra initiativ av föreningen som jag hoppas vi får se mycket mer av i framtiden. Missa inte att besöka dem i morgon eller på torsdag. Förutom jag själv deltog ett flertal engagerande ungdomar med drömmar och en vilja att få saker att hända. Det ska bli mycket intressant att se vad de kan uträtta i framtiden.
Jag själv har målet klart och nu är det bara 40 dagar kvar innan jag får dra lärdomar och ev ändra fokus inför fortsättningen. Stefan Olsson hoppas jag få lyssna på fler gånger i framtiden för ny vet jag att entrepenörsskap inte bara är viktigt - jag vet hur man gör också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...