söndag 29 augusti 2010

VLT på hembesök

Idag har jag haft besök av VLT hemma i Strömsholm. Det var intervju kring vårt valmanifest som gällde. Jag måste erkänna att jag var ganska spänd inför besöket och hade läst på manifestet framlänges och baklänges för att vara riktigt förberedd.

Det blev en intensiv intervju med många olika frågor. Det är inte alltid helt rätt att vara konkret och tydlig men jag försökte så gott jag kunde och hoppas att det blir ett bra slutresultat.

En sak vi pratade en hel del om var behovet av att förbättre kunskapsresultaten i skolan. Jag hävdar att en attitydförändring behövs i skolan, att man måste tro på att alla elever kan lyckas och att det är en av nycklarna till förändring. Lösningen är inte alltid ökade resurser. Jag tror reportern var lite skeptisk men ikväll på Rapport kom sedan ett inslag om Nossebro som gjort just det- ändrat attityd och lyckats vända kunskapsresultaten. Precis det jag efterlyser i Hallstahammars skolor. Hoppas att fler än jag såg inslaget. Om inte titta in på SVT Play inom kort och titta på Rapports 19 sändning.

I morgon får ni se resultatet av intervjun i VLT. Måste erkänna att jag är lite nervös....
Håll en tumme för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...