tisdag 11 maj 2010

100 barn för mycket

Så är rubriken på VLT´s förstasida (om än i kanten) idag.
Både ledarskribenten och Mikael JohanssonHallsta/Sura sidan uppmärksammar idag de stora barngrupperna inom förskolan. Härligt! Nu kanske det äntligen börjar hända något.

Det har har vi från Alliansen tjatat om ett tag - läsa bara alla mina inlägg om förskolan och majoritetens ovilja att marknadsföra möjligheten att starta alternativa verksamheter.

Tommy Persson, ordförande i barn och bildningsnämnden hävdar i dagens VLT att lösningen på förskoleproblemet kan ta år att lösa. Kom igen nu Tommy! Både du och jag vet att det kan gå fortare än så. Men politisk vilja, uppfinningsrikedom och nytänkande går det mesta.

Frågan är bara vems politiska vilja som ska får styra frågan efter den 19 september i år. Jag är beredd och jag har förmågan att få saker att hända!

Läs också vad min kollega Jenny Olsson skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...