fredag 14 maj 2010

Kommunalrådet vänder kappan efter vinden

Helt plötsligt vill det socialdemokratiska kommunalrådet satsa 7Mkr 2011 på en utbyggnad av förskolan i Hallstahammar. Nu passar det. Varför har man inte gjort något tidigare?

Det luktar valfläsk lång väg.

Att Catarina hävdar att hon inte vetat om överinskrivningarna tycker jag är väldigt konstigt. Som kommunalråd i Hallstahammar borde hon vetat om det tidigare. Behovet inom förskolan är dessutom aktut och kan inte vänta till 2011. S och V gör för lite och för sent - ännu en gång.

4 kommentarer:

  1. Och nu är det bara skit att satsa på barnen tydligen när någon gör något. Alliansen kan bara klaga och säga vad för fel andra gör, än att göra något konstruktivt själva.

    Vi tar det överiga snacket om barnens bästa med mera för RENT SKITSNACK i fortsättningen. Bra att du visade rätta färgerna nu.

    Hycklare. Lätt sitta i Strömsholm bland allt fint folk och SNACKA SKIT!

    SvaraRadera
  2. Läs vad jag skriver - jag har inte skrivit att det är "skit att satsa på barnen" - det är du som skriver så ingen annan.

    Idag sitter jag som Folkpartist i opposition i Hallstahammar. Det är en av mina uppgifter att ifrågasätta majoriteten och komma med motförslag.

    Om du inte uppfattat våra motförslag så kan jag repetera dem än en gång. Folkpartiet vill:
    • Aktivt stimulera till fler alternativ inom barnomsorgen
    • erbjuda en mångfald av barnomsorgsalternativ
    • erbjuda en variation av pedagogiska inriktningar både i kommunal och privat regi.
    • Satsa på förskolelärarlyftet.
    • Profilera den kommunala förskolan så att alla kommunala förskolor har minst en avdelning med profil/inriktnbing
    • Öka antalet förskolelärare
    • Fokusera på kvalitén inom förskolan
    • att det ska råda flexibilitet kring hur 15 timmars barns tid på förskolan fördelas över veckans dagar
    • att den öppna förskoleverksamheten i Hallstahammar och Kolbäck utvärderas

    Konstruktivt nog?

    Hoppas att du själv gör mer i frågan än att kastar skit på mig. Jag gör i alla fall något!

    SvaraRadera
  3. Annam, du är en riktig klippa som orkar med alla tråkiga påhopp. Jag håller på dig och maktskifte i Hallstajammar.

    SvaraRadera
  4. Tack "anonym" som jag misstänker inte är samma som överst! Lovar att fortsätta kämpa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...