onsdag 26 maj 2010

På förskolefronten intet nytt

Igår hade vi barn och bildningsnämnd i Hallstahammar. Förskolan var givetvis uppe på gårdagens dagordning men inga beslut fattades utan sköts på framtiden. Nästa möte lär alltså bli riktigt intressant att gör att frågan säkerligen kommer att bli het även i höst då valrörelsen går in i sin slutspurt.



Jag behöver väl inte påpeka att jag är laddad och samlat på mig många konkreta förslag i frågan. Vi måste våga tänka lite nytt och vi ska använda de pengar vi satsar på förskolan på bästa möjliga sätt för barnen, för personalen och för hela kommunens innevånare.



Vi måste också tänka kortsiktigt - i höst har vi 125 överinskrinvningar. Hur löser vi det här och nu? Och långsiktigt - hur tror vi det ser ut på lång sikt med barn i Hallstahammar?

Den lösning som är bäst här och nu måste också vara bra i det långa perspektivet. En härlig utmaning jag gärna antar!



Nu ska jag och mina Allianskamrater fila argumenten och tydligt visa på skillnaden mellan oss och S/V förslagen.

1 kommentar:

  1. Och nu händer det saker. Idag ringde en VLT journalist som ville skriva mer om förskolan. Det blev ett lååångt samtal. Vi får se vad de skriver i morgon. Spännande!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...