måndag 10 maj 2010

Debatter

Nu är det politiska debatter närstan varje dag. Igår var det dags för Reinfeldt/Sahlin igen i Agenda och jag var både vaken och tittade (det ni). Den här gången tycker jag själv debatten var lite bättre och mer visade på skillnaderna mellan de båda alliansblocken.

Bland annat talades det en hel del om bensinskatten. Jag har fått ganska mycket reaktioner på just den häromkring. Många är väldigt upprörda och undrar om "de tror att alla har tunnelbana bara för att det finns det i Stockholm". Att höjt bensinpris ska kompenseras med höjda reseavdrag för resa till och från jobbet hjälper föga då just de resorna är den lilla delen i helheten. Nej, höjt bensinpris är inte poppis här i Hallstahammar.

Vad jag däremot hoppas blir poppis är alla fröpåsar vi från Folkpartiet just nu delar ut i brevlådorna runt om i kommunen. Jag själv gick igår en första vända i Herrskogen och delade ut vårkampanjmaterial och blåklintsfrön. Fick dessutom en hel del trevliga samtal över staketen med de som var ute och påtade i trädgårdarna. Dörrknackningen får bli lite senare i veckan som ju är ganska kort. Det gäller att komma igång ;-) Ha en underbar måndag!

Läs gärna vad fler tycker om debatten i Agenda: Runo Johansson, Rasmus, Per Pettersson, Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...