onsdag 21 april 2010

Thailand

De aktuella händelserna i Thailand och askmolnens inverkan på flyget för tankarna osökt tillbaka till när jag själv blev strandad med familjen i Thailand 2008. Då var det gulskjortorna som kapade flygplatsen i Bangkok och gjorde så att vi hamnade mitt i kaoset och demonstrationernas centrum.

Många kanske tycker att det var väl inte så farligt det var ju sol och varmt men riktigt så var och är det inte.

Att inte veta när, hur och om man kommer hem, att ägna mesta tiden åt att jaga folk, försäkringsbolag och flygbolag och läsa om händelseutvecklingen på nätet i Svenska medier (ja man vet mer i Sverige än där det händer), samtidigt som man ska fixa mat, boende och hålla barnen på gott humör - det är inte helt lätt och jag lider med alla er som nu fastnat någonstanns i världen och inte tar er hem.

Jag är glad att jag har förmågan att få saker att hända. Annars hade vår familj varit strandade mycket längre än en vecka. Sådana här händelser ger lite perspektiv på vardagen och dagens samhälle. Vi är väldigt sårbara....

Åker vi tillbaka? Givetvis Thailand var fantastiskt så en dag, någon gång vill jag givetvis åka tillbaka men jag väntar ett tag tills askmoln och demonstrationer lugnat ner sig. Nu fokuserar vi på valrörelsen i stället.

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Jag är imponerad av din företagsamhet! Den kan räcka långt...!! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Kan sammanfatta händelsen med att det var tur att maken inte fick bestämma....

    SvaraRadera
  3. Måste nog förtydliga lite. Han är bra på mycket men hade han fått bestämma hade vi varit kvar i Thailand och på flygplatsen betydligt längre.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...