måndag 19 april 2010

Kanalmässan i Hallstarena

Idag kan vi läsa att över 5 000 personer besökte årets Kanalmässa i Hallstahammar. Tyvärr var jag själv inte en av dem men nästa år då är jag på plats igen...Alliansen fanns givetvis på plats med härliga budskap!

Det är en bra tradition att Hallstahammar Promotion arrangerar mässan och att man där också uppmärksammar lokala företagare.


Årets inspiratör - Sigward Eriksson, en av dem som ligger bakom satsningen på ungdomspraktikplatser. Kul att Sigward uppmärksammans. Han är en entrepenör ut i fingerspetsarna och är bland annat den som ligger bakom Westerqwarn.

Juha Kauppinen blev årets grundbult och John Berglund, årets uppstickare. John är "Fikarn i Borgåsund" och är mycket uppskattad i området. En av de småföretagare som håller Hallstahammar levande.

Jag hoppas givetvis att alla som var på plats tyckte det var en lyckad mässa och tycker det är jättbra att våra lokala företagare fick möjlighet att visa upp sig. Jag vill ha fler företagare i Hallstahammar och att Hallstahammar ska vara en företagarkommun i toppklass. Det arbetet hoppas jag bara har startat. Vi får se om någon nappar på vår uppmaning...

2 kommentarer:

  1. Allt detta i god anda. Gott för Hallstahammar!
    PER

    SvaraRadera
  2. Bra Per! Hoppas att ni hade riktigt roligt också. Nu kör vi så det ryker. Hejja Alliansen i Hallstahammar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...