torsdag 15 april 2010

Alliansen på offensiven!

I dagens VLT ifrågasätter jag och Jenny Olsson varför S och V inte vill marknadsföra barnomsorgspengen i Hallstahammar.

I Hallstahammar föddes förra året 173 barn samtidigt som många barnfamiljer, glädjande nog valt att bosätta sig i kommunen. Det innebär att vi har fått fler barn i behov av förskoleplats än vad vi idag kan erbjuda.

Vi har i Hallstahammar idag tre olika former av barnbomsorg - kommunal förskola, en privat förskola (EKOT) och två dagbarvårdare som tyvärr lever en tynande tillvaro pga att få efterfrågar just dagbarnvårdare, något vi tydligen inte är ensamma om i landets kommuner.

Vi har från Alliansens sida ofta ifrågasatt kommunens marknadsföring av barnomsorgspengens möjligheter. Nu har frågan i och med det ökade trycket på platser ställt sig på sin spets - Är man så företagarfientlig att större barngrupper är bättre än privata utförare? Vi väntar på svar.

2 kommentarer:

  1. Du är tapper, Anna! Ditt engagemang glädjer mig. Det är med stort intresse jag tar del av ditt engagemang i Hallstahammar! Det är lärorikt också för mig!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Och jag lär mig mer om företagande av dig. Nu väntar vi med spänning på svar på vår insändare...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...