tisdag 20 april 2010

Dagens ruta - en ruta...

Ibland får jag knasiga idéer, jag vet men den här är kul...

Har kommit på en nackdel med våren. Man ser hur skitiga fönstren är. Dags att beställa fönsterputs och då är RUT avdraget välkommet!


Har du någon gång själv gett dig på att putsa dina fönster - med spröjs och delade rutor så vet du, precis som jag hur enerverande det är. Man tror man är klar och så vipps hittar man en fläck mellan rutorna och så får man börja om igen, och igen osv osv... Det blir aldrig så där rent och fint och utan ränder.


Förra året anlitade jag därför vår vanliga städfirma även till fönsterputs och fick ett fantastiskt fint resultat. Jag var förundrad i flera veckor. Såhär ser vårt köksfönster ut idag. Lovar att även lägga ut en efterbild ...

Vill du pusta själv kan jag rekommendera VLT sidan 16 - där finns tips på hur man gör. Själv har jag insett mina begränsningar på putsfronten och ska kontakta städfirman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...