lördag 31 oktober 2009

Varför ska du rösta på Folkpartiet i valet 2010?

Ja, varför röstar jag på Folkpartiet?
Jag gillar Folkpartiets politik. Ja, jag kanske inte älskar precis allt men till allra största delen tycker jag att Folkpartiet står för en sund, bra politik med en socialliberal grund. Jag kan inte påstå att det var politiken som fick mig att engegera mig i Folkpartiet - det var Sigge Synnergård men efter hans fråga så började jag läsa på och insåg att jag gillade det FP stod för.

Eftersom jag är småbarnsmamma och har barn i förskolan började jag engagera mig i just de frågorna lokalt. Det är liksom enklast att börja där man själv står och då blev det så. Jag hade också redan engagerat mig i en förskolefråga, barngrupperna var stora och från föräldrarhåll ville vi få till en förändring. Sedan blev det skolfrågor eftersom jag efter valet 2006 hamnade i barn och bildningsnämnden och sen rullade det på.

Idag försöker jag att sätta mig in i så många lokala politiska frågor som möjligt och ju mer jag lär mig desto roligare blir det. Nu efter lite drygt tre år i kommunalpolitiken känner jag mig rustad att satsa lite mer och det kommer jag att göra i valet 2010.

Målet är klart - Majoritetsskifte 2010 och det ska vi klara genom "Allians för Hallstahammar" där Folkpartiet finns med som en av fyra partier. Dagens röda styre i Hallstahammar får se upp! Vi har ett starkt gäng och en framåtsträvande politik som jag är övertygad om går hem hos väljarna. Läs gärna vår folder där vi kort berättar om vilka områden vi tycker är viktiga.

Vad vill då Folkpartiet i Hallstahammar i valet 2010?

Ja, dels ska du rösta på Folkpartiet för att du tycker att jag som representant för FP verkar bra och har bra åsikter, för givetvis ska du kryssa mig ;-).
Jag är övertygad om att Hallstahammar behöver en politiker som mig som brinner för Hallstahammar, VILL, ser möjligheter och är beredd att jobba hårt för att nå dem. Vad vill jag då? Givetvis förbättra skolresultaten, främst satsa på kärnverksamheterna vård, skola och omsorg, utveckla företagandet, öka valfriheten och jag tycker att den kommunala ekonomin beöver en rejäl översyn. Hallstahammar behöver stärka sin ekonomi och jag ser flera utvecklingsområden som dagens majoritet inte tagit tag i.

Det här är jag beredd att lägga min tid och kraft på de kommande fyra åren. Därför hoppas jag att du är beredd att kryssa mig!

2 kommentarer:

  1. Anna - hade jag bara lyckats dra upp sambons rötter ur den skånska myllan hade jag flyttat "hem" bara för att kryssa dig! ;o)
    Jag undrar om Hallstaborna har en aning om hur lyckligt lottade de är som har ditt intresse för vardagens stora som små frågor?!

    SvaraRadera
  2. Tack Tina! Det värmer att läsa din kommentar och gjorde även denna dag till en mycket bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...