måndag 26 oktober 2009

Förberedd för fullmäktige

I kväll är det dags för kommunfullmäktige i Hallstahammar. Som vanligt är det en hel del intressanta punkter på dagordningen. Först ska vi ikväll få information om utvecklingen på Ridskolan Strömsholm av dess VD Christina Mårdfeldt. Kul att ridsporten syns även i fullmäktigesalen. Som inbiten hästtjej tycker jag givetvis att det är bra att fler får veta mer om Strömsholm och ridsporten i kommunen. Strömsholm var det som fick mig att flytta till - och bli kvar- i Hallstahammars kommun. Ridsporten är viktig för kommunen och det hoppas jag fler får upp ögonen för i kväll. Det finns mycket annat som också är bra med ridsport. Kring det har bland annat Lena Forsberg forskat. Stallet - fostrar framtidens ledare heter en skrift som Svenska Ridsportförbundet hjälpt till att ta fram utefter Lenas forskning. Läs gärna mer om den på länken. Jag är själv fostrad i stallet och det har jag haft otroligt mycket nytta av inte minst i mitt politiska engagemang. Nu har min dotter börjat rida och jag hoppas att hon också kommer att ha glädje av det hon lär sig på ridskolan och av hästarna i sitt liv. Nu ska vi till stallet och hjälpa farfar att släppa ut sina hästar i hagen. Mer från fullmäktige kommer i morgon. God morgon på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...