fredag 2 oktober 2009

Positiv kraft

"Morgonstund har guld i mun" heter det väl... I morse (05:30) när jag tog min morgonpromenad med P4 i lurarna talade Susanne Pettersson om positiv tankekraft och hur våra tankar kan styra vår inställning och "Ta fram kraften inom dig".
Jag kan varmt rekommendera både Susannes föreläsningar och hennes bok. Att tänka positivt är otroligt viktigt och det kan dessutom styra både dig själv och omvärden till en mycket trevligare vardag.
Tack Susanne för att du förgyllde min morgon idag!

Som politiker är det inte minst viktigt att tänka positivt.
Vid långa sammanträden, när bunten av handlingar inför nästa möte landar i brevlådan eller när man ska ta ställning i kniviga frågor behövs positivt tänkande för att det ska bli konstruktivt och bra.
Jag är övertygad om att politiken behöver positiva krafter och jag tänker vara en av dem idag, i morgon och i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...