söndag 21 februari 2010

Sociala medioer är socialt

Idag hade jag tillsammans med Seved Monke och Isabell Smedberg-Palmqvist föredrag om sociala medier på Folkpartiets kandidatutbildning i Sånga-Säby. Kanonkul och en riktig egokick samtidigt som jag hoppas att vi inspirerade, gav lite kunskap och fick deltagarna nyfikna på sociala medier och hur vi som politiker kan använda oss av dem som ett sätt att kommunicera med väljare.

Sociala media är här för att stanna ! Titta gärna på det här klippet så förstår du lite mer om sociala media och hur snabbt utvecklingen går.

För egen del resulterade dagen i en väldigt rolig händelse. Under föredraget hade jag med bilder från min egen blogg, bla ett inlägg kring skolresultat där jag länkat till boken "Den orättvisa skolan". I en paus visade det sig att en av författarna till boken fanns med bland deltagarna. I pausen pratade vi givetvis mer och nu hoppas jag att vi kommer att ha kontakt även i framtiden. Boken är fantastisk användbar för mig som skolpolitiker och jag rekommenderar er alla att skaffa den - genast!

Är det inte fantastiskt! Genom sociala media kan man träffa nya människor även i verkliga livet.

Hoppas att jag också kunnat bidra med lite inspiration för att en blogg startas kring hur vi i Sveriges alla kommuner kan arbeta med att förbättra skolresultaten. Det vore kul om det blev så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...