torsdag 25 februari 2010

Pressmeddelande från Folkpartiet i Hallstahammar

Folkpartiet i Hallstahammar fastställde i kväll listan till kommunfullmäktige inför höstens val. I topp finns Anna Lundberg från Strömsholm samt Sigge Synnergård, Kolbäck.

Listan innehåller dessutom en hel del föryngring och förnyelse. Helena Hagberg på fjärde plats är ny för i år, liksom Jocke Höök och Barbara Hallström på plats fem respektive sex. Alla tre nya förmågor som nu ställer upp i sitt första val för Folkpartiet i Hallstahammar.

Anna Lundberg arbetar hon till vardags som Verksamhetsledare på Västmanlands Ridsportförbund och ägnar fritiden åt liberal politik.

Anna säger - För mig handlar politik om att påverka och förbättra vardagen. En rektor på förskolan och en envis gruppledare fick mig att engagera mig politiskt strax före valet 2006. Idag brinner jag för skolfrågor, förskolan, företagande och den kommunala ekonomin. Jag lär mig nya saker hela tiden och jag känner att mitt politiska engagemang i Folkpartiet Hallstahammar faktiskt gör skillnad.

Inför valet 2010 är Folkpartiets mål högt ställda. Största borgerliga parti och ett majoritetsskifte i Hallstahammar är vad siktet är inställt på.

-Med gemensamma krafter i Alliansen och idogt arbete kommer vi att nå dit! Jag är övertygad om att det går, säger Anna Lundberg som har som mottot: Gör ett aktivt val varje dag. Bara man vill är ingenting omöjligt för varje dag är en ny möjlighet!

Sigge Synnergård gruppledare summerar kvällen med –Nu är det bara att starta valrörelsen. Vi är väl rustade!

Årsmötet genomfördes på Thottska Villan i Strömsholm och leddes av Roger Haddad, kommunalråd från Västerås som också inledde med ett föredrag kring ”Så vinner vi väljarnas förtroende”. Ett föredrag som inspirerade och gav många nya infallsvinklar kring det politiska arbetet i en kommun.

Läs mer om Folkpartiet i Hallstahammar på www.folkpartiet.se/hallstahammar
och Anna Lundberg på www.folkpartiet.se/annalundberg där också bilder för publicering finns

Kommunfullmäktigelista Folkpartiet 10 i topp
1. Anna Lundberg
2. Sigge Synnergård
3. Helena Hagberg
4. Per Hagström
5. Jocke Höök
6. Barbara Hallström
7. Stig Olof Axelsson
8. Johann Frimmel
9. Birgitta Hagström
10. Petter Lundberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...