torsdag 25 februari 2010

Ohlsson debatterar föräldrarledighet

Birgitta Ohlsson, vår nya EU minister är kritiskt till förslaget att nyblivna mammor ska tvingas vara hemma i sex veckor efter förlossningen. Jag håller med Birgitta till fullo. Går EU´s förslag igenom är det ett steg tillbaka för jämställdheten. Intentionen är säkert rätt eftersom föräldrarledigheten i många länder är väldigt eftersatt men att tvinga fram ledigheten är fel väg att gå!

Själv började jag jobba väldigt snart efter att mitt andra barn föddes men var hemma i nästan ett år med det första. Det passade vår familj och den svenska modellen tillåter flexibilitet, så vill jag att det ska fortsätta vara.

2 kommentarer:

  1. Birgitta Ohlsson är verkligen bra, bäst.


    http://levliberalt.blogspot.com/2010/02/jag-gillar-birgitta-ohlsson.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...