torsdag 21 januari 2010

Ibland kan man inte säga nej...

Om jag får ett lockande erbjudande har jag ofta svårt att säga nej. Det låter ju så väldigt kul och spännande och ... och .. och underbart.
En utmaning är ju liksom alltid lite kittlande. Tänk att få tänja sina gränser och prova något helt nytt, vad spännande. Och tänk att få prata om något man brinner för, det kan ju bara inte bli bättre.

Alltså svarar jag JA- jättekul, gärna. Och bokar glatt in den nya utmaningen i kalendern.


Och sen... sen när jag sitter där och börjar fundera och analysera vad det är jag igentligen ska göra, hur och varför. Då kan jag ibland fundera på varför jag sa JA... Men sen ser jag det som en utmaning igen och tycker det ska bli spännande och se om jag klarar av det.


Så fungerar jag. En typisk "ESTP" om man får tro MBTI teorierna. (missa inte tidigare bloggg inlägg om detta och Margaretha Lyckens hemsida) Det är bara att lära sig att leva med sig själv och anta de nya utmaningarna med ett leende.


Vad är det för något jag sagt ja till nu då kanske du undrar? Jo jag ska hålla ett föredrag om sociala medier för Folkpartiets kandidatutbildning i slutet av feruari. Visst låter det roligt?! Tack för utmaningen! Nu ska här läsas på och förberedas - Var så säker!
och hjälp... Jag måste ju leva som jag lär. Måste se över blogg, hemsida och facebook....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...