onsdag 27 januari 2010

Jag gillar hushållsnära tjänster!

Jag gillar hushållsnära tjänster!

Vi har små barn, hund och jobbar mycket och så tar ju politiken sin lilla tid och därför ät det ibland också svårt att hinna med allt.

Därför har vi prioriterat och sedan något år tillbaka har vi anlitat ett lokalt städbolag. Vi har alltså städning hemma varannan vecka. Kvällen innan kallar vi därför "den stora röjardagen" då hjälps hela familjen (tja, hela och hela, det är ju förståss diskutabelt ) åt att plocka undan så det är rent på golv, bord, bänkar osv.

Sedan kommer bolaget och städar medans vi är på jobbet/förskolan och när vi kommer hem på eftermiddagen är det rent och fint! Kan det bli bättre? Jag är otroligt nöjd med vårt beslut att anlita städhjälp. Fler borde göra det! Och det är ju inte speciellt dyrt heller. Med skatteavdraget kostar det inte mycket mer än ett restaurangbesök/månad.

Jag gör alltså vågen för de hushållsnära tjänsterna och hoppas att fler håller med mig. Dessutom ger det jobb något som Företagarna skrivit om på sin hemsida.

Jag kan inte förstå de socialdemokrater som föraktfullt kaller de hushållsnära tjänsterna för pigavdrag. För oss gör de hushållsnära tjänsterna definitivt vadragen lättare samtidigt som det skapar arbetstillfällen för ett loklat företag.

Fler borde testa!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Jag gillar din blogg. Kolla gärna in Folkpartiet Norrköpings blogg också!

    SvaraRadera
  2. Hej Björn
    Kul att du gillar min blogg. Upptäckte just att du länkat till ett av mina inlägg. Känner mig hedrad! Ska genast kolla in er blogg också.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...