tisdag 26 januari 2010

Valrörelsen är i full gång

För mig personligen är valrörelsen i full gång och har så varit ett tag. Med 236 dagar kvar till valet gäller det att hålla tempot uppe för att sedan, i augusti lägga in överväxeln i slutspurten.
Tidningarna presenterar opinionsundersökningar på löpande band och nu börjar partiledarna att mäta sig med varandra i TV. Det märks att det är valår!

För mig som främst är aktiv i kommunpolitiken i Hallstahammar tror jag det är viktigt att vara aktiv under hela mandatperioden, inte bara i valspurten för att nå ut med mitt budskap och därför försöker jag att vara så aktiv jag bara kan - varje dag. Även om jag inte är lika aktiv som min Västeråskollega Roger Haddad som VLT skriver om idag så försöker jag, på mitt eget sätt att varje dag göra så mycket jag kan, dag för dag.

I går fick jag frågan - Vad är ditt mål med politiken och vad skulle du göra om du nådde dit?

En jättebra fråga som gav ett väldigt lågt svar. Det finns nämligen så mycket jag vill...

Mitt mål är dock tydligt - majoritet i Hallstahammar med mig med i täten. Når jag det målet lovar jag att genomföra de punkter vi nu håller på att arbeta fram i "Allians för Hallstahammar". (En första indikation på vad vi vill kan du hitta i vår folder och budgetförslaget för 2010).

Precis som Roger skriver i sin blogg tror jag att skolfrågan blir en stor fråga i höstens val. I Hallstahammar finns otroligt mycket att göra på just det området.
Skolresultaten i kommunen lämnar mycket att önska samtidigt som vi har väldigt höga kostnader för just skolan om man jämför med andra kommuner. En inte helt smickrande kombination. Det kombinerat med osäkerheterna kring Kantzowska gymnasiet innebär att jag även lokalt tror på att skolfrågan blir het i valrörelsen.

Jag är övertygad att vi genom systematisk uppföljning, prioriteringar, höga förväntningar och hårt arbete kan förbättra skolresultaten även i Hallstahammar. Och det är en av de sakar jag tänker arbeta för idag, i morgon och förhoppningsvis även efter valet 2010 om jag får väljarnas förtroende.

Nu är det vardags bestyr som gäller. Barnen ska till förskolan och själv ska jag till jobbet, visst är det underbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...