måndag 20 september 2010

Blandade känslor

Oj, vad det blev blandade känslor igår.
Alliansen regerar vidare i riksdagen, SD blir vågmästare, socialdemokraterna i Hallstahammar fick egen majoritet, Folkpartiet och Moderaterna gick framåt men KD och Centern backade.

Vår satsning från Alliansen i Hallstahammar gick alltså inte hem. Det blev inget majoritetsskifte i kommunen. Samtidigt som jag är ledsen för det är jag otroligt glad för alla som röstade på FP och mig! Stort tack! Vi behåller våra 4 mandat och har stärkt vår position i oppositionen.

Nu är det vardag som gäller igen. Barnen ska hämtas, ikväll är det gymnastik med dottern och möte med FP och i morgon börjar jag jobba.

Det har varit en fantastiskt rolig valrörelse! Jag har lärt mig massor och lärt känna många underbara människor. Nu tar vi nya tag. Idag startar valrörelsen inför 2014- är jag laddad? Givetvis! Droppen urholkar stenen. Ingenting är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid...

2 kommentarer:

  1. Vad var det som gick fel i kommunvalet...i de södra delarna av kommunen så gick det ju bra för alliansen(som vanligt)men hur skall man göra för de röda Hallstahammar. Det är väl där ni måste lägga ned kraft för att kunna bryta den stora dominans som finns i kommunen för sossarna.
    Det är ju otroligt att de skall kunna öka i kommunen när de går back på riksnivå...
    Stå på er....min röst får ni i alla fall.
    Bo Jansson

    SvaraRadera
  2. Tack Bo! Ja, vi har en utmaning i Hallstahammar. Nu är det bara att ta nya tag. Valrörelsen inför 2014 började i måndags ;-)

    Stort tack för ditt stöd! Hör av dig om du är intresserad av att engagera dig mer. Vi behöver alla krafter vi kan få.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...