måndag 27 september 2010

140 kryss och abstinens

Nu är det färdigräknat i Hallstahammar. 140 kryss blev det för mig och en ökning för Folkpartiet med ca 1% totalt i kommunen.
Stort tack alla som röstat, kryssat och gjort en insats i valet! Jag är otroligt glad och stolt och.... jag lider av valabstinens. Vad ska man göra nu?

Jag måste sätta upp nya mål, hitta något nytt som ger mening till vardagen och något nytt att kämpa för. Men vad?!

Jag funderar och funderar snart kanske jag är klar... Tills dess är det ganska skönt att bara landa i vardagen igen, ta det lite lugnt (men bara lite) och umgås med familjen lite extra och kanske fixa lite här hemma.

Upptäckte i måndags att köket behöver kaklas, i tisdags att magneterna på skåpluckorna inte skruvats fast, i onsdags att barnens rum behöver spacklas och målas, i torsdags att duschen behövde en storrengöring, i fredags att gräset var långt, i lördags att vardagsrumsbordet borde målas och igår att nya växter behöver planteras i utekrukorna. Har jag haft skygglappar på sedan i våras?! Ja, det måste vara så. Kanske ska vänta lite med nya mål och bara göra allt som jag nu upptäckt innan jag tar tag i allt för stora utmaningar igen....

Låter som en bra plan! Idag blir det till att skruva magneter. I morgon kanske vi börjar kakla i köket....

2 kommentarer:

  1. Ett nytt mål kan ju vara just att kakla köket eller spackla barnens rum. Ett bra tips om du vill lära dig sätta mål är boken You were born rich av Bob Proctor. (Jag läser den just nu för 4 eller 5 gången).

    Som jag skrev på fb det är nu den nya valrörelsen startar så vill du ha många x i nästa är det viktigt att inte släppa efter utan köra på i 180, tala om vad du gör ordna politiker fika där du möter medborgarna på ett enkelt sätt. m.m. Hade du varit säljare slulle jag säga att du nu tagit en order och att det nu är dags att börja säljarbetet inför nästa order.

    Richard Erikson

    SvaraRadera
  2. Hej Richard
    Tack för dina råd - jag ska leta upp boken, har inte läst den. Kan däremot rekommendera "Tankens kraft" av Susanne Pettersson. Den är grym.
    Nu är köket kaklat, 5 magneter iskruvade i köksskpen och i veckan ska jag ta mig an vardagsrumsbordet.
    Börjar landa lite efter valrörelsen men det är liksom som att gå från spurten på ett maratonlopp till .. .ingenting ... och det tar ett tag att vänja sig. Idag ska jag dock träffa mina partikollegor och lägga upp strategin framåt. Det blir fikamöten framöver också - jag lovar. Dessutom ska jag idag på Rotary och på torsdag på företagarträff - kanske vi ses där?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...