torsdag 23 september 2010

66 kryss till riksdagen

66 kryss till riksdagen blev det för min egen del. Kul! Nu väntar jag bara på att de kommunala kryssen ska räknas klart. Sen ska det förhandlas om platser inför de kommande fyra åren. Fortsatt spännande med andra ord. I morgon hoppas jag allt ska vara klart. Följ uppläsningen på www.val.se

Vad det gäller riksdagen så blev det en rysare i flera delar. Nu verkar upplösningen vara klar och det blev en Alliansregering i minoritet, med minsta möjliga marginal. Fortfarande återstår en del oklarheter och jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med i alla svängar.

På personvalssidan kryssade sig Roger Haddad, Västerås in i riksdagen medan flera andra fick lämna densamma. Det gör att jag själv fortfarande väldigt blandade känslor eter valet. Ena stunden är man glad och i nästa ledsen.

Idag har jag i alla fall laddat batterierna genom en heldag med barnen. Fröknarna har varit på kompetensutveckling och jag fick en extra dag med mina underbara busfrön. Dagen tillbringades med en hel bunt kamrater på Österängarna. Inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...