onsdag 8 september 2010

Radiodebatt igår Björklund idag

Igår var det debut för mig i radiodebatten med mina politikerkollegor från Hallstahammar. Det blev en lärorik eftermiddag och givetvis grämer jag mig nu över att jag inte sa tex "vi vill även se över den politiska organisationen" - när jag fick frågan hur många tjänstemän som finns i kommuner motsvarande Hallstahammars storlek och "en jätte på bostadsmarknaden där Hallstahammarsborna bidragit med 75 milj - nu är det dags att betala tillbaka" gällande vårt krav på att Hallstahem, det kommunala bostadsbolaget borde ge ett ekonomiskt bidrag tillbaka till sin ägare - kommunen.

Som sagt - mitt mål varje dag är att lära mig något och det gjorde jag alltså även igår. Det var annars en kul debatt med snabba puckar och en härlig stämning hos oss i Alliansen. Det känns verkligen att vi är på gång och har kul tillsammans!

Den stora nyheten efteråt blev att Miljöpartiet fortfarande inte bestämt sig vilken sida man vill tillhöra efter valet. Med tanke på Catarina Pettersson (S) kommentar lär inte dörren till S vara speciellt öppen i det röda lägret. Från Alliansen går vi till val på att skapa oss en egen majoritet. Roy Cederbäck (KD) kommenterade dock vårt samarbete med MP med att - "vi har samarbetat bra den här mandatperioden och ser inget hinder till fortsatt samarbete även i framtiden". Helt sant och något jag ställer mig bakom till fullo.

Vill du lyssna på hela debatten går det bra även i efterhand vi P4 Västmanlands webb. Här finns också fina bilder på oss och en liten summering kring skillnaderna som kom fram mellan oss i debatten. Förskolan och Hallstahem var väl de största.

Det var igår - idag är det andra aktiviteter på programmet. Jag har idag fått möjligheten att var amed och lyssna på Jan Björklund när han ska tala i Västerås. Spännande och jag lovar givetvis att återkomma med en rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...