måndag 30 november 2009

Första advent!

I går var det första advent och äntligen fick mörkret lite ljus igen. När jag gick den sedvanliga morgonpromenaden i morse (05:30) lös det sljusslingor och adventsljusstakar i var och varannat hus och träd. Hemma hos oss är lusthuset dekorerat med tomtar och ljusslingor så det lyser upp hela tomten. Maken och dottern jobbade på bra med dekorationerna medans jag själv spred julstämning på torget i Hallstahammar där Allians för Hallstahammar medverkade med glögg och pepparkakor.
I övrigt har helgen framför allt ägnats åt familjen, badhus, busborgen, barnkalas och kommunal budget. 86 sidor läsning av majoritetens förslag, även om jag själv är övertygad att det är tjänstemännen som gjort det mesta av jobbet. Nu återstår analyser och sammanställning av Alliansens motförslag, något som jag med glädje ser fram mot att arbeta med. Det kommer att bli ett starkt motförslag som säkerligen kommer att sågas rejält av majoriteten men som jag själv tror vore ett framgångsrecept för Hallstahammar.
I kväll är det dock kommunfullmäktige med öppet sammanträde och innan dess en hel måndag att fylla med jobb. Ännu en underbar vecka har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...