fredag 6 november 2009

Konkurrens och valfrihet

Idag hade jag förmånen att delta på ett Inspiratinsmöte kring konkurrens och valfrihet i Västmanland. Seminariet arrangerades av Västmanlands kommuner och landsting (VKL), Svenskt näringsliv, Sveriges kommuner och Landsting (SKL) samt Tillväxtverket.

Dagen var verkligen inspirerande. Olika förläsare varvades kring ämnen som valfrihet, upphandling och konkurrens på en lagom nivå och i ett lagom tempo. Jag måste säga att dagen både gav mig både ahá upplevelser, nya ideér och en massa ny inspiration.

Tyvärr deltog inga majoritetspolitiker, tjänstemän eller företagare från Hallstahammar men det gör inget för vi var flera Allianspolitiker från Hallstahammar på plats.

LOV och LOU är definitivt något som jag ska driva på i Hallstahammar. LOV står för "lag om valfrihetssystem" och LOU för "lag om offentlig upphandling". På båda områdena har Hallstahammar enorm utvecklingspotential och det är något jag driver och kommer att fortsätta driva på ännu mer i framtiden!

Fick en hel del idéer till svaret på gårdagens insändare också. Svenskt Näringsliv hade en hel del matnyttigt kring företagarområdet... Laddar för en rak höger på vänstermajoriteten i svaret ;-) Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...