fredag 13 november 2009

Politiskt arbete

Häromdagen blev jag kallad "Hallstahammars mest aktive politiker". Jag vet inte om det är riktigt sant men det känndes väldigt bra. En liten "egotripp" och ett energitillskott för ännu mer politiskt arbete gav det i alla fall.
Jag försöker vara så aktiv som jag någonsinn kan i det politiska arbetet.
Jag har inte ställt upp för val till fullmäktige för att sitta tyst i fyra år. Jag vill driva det jag tror på - det Folkpartiet tror på, den liberala politiken där människans rätt till ett eget val är i centrum.
Jag hoppas att min aktivitet och mitt politiska engagemang gör mig, dels till en bra företrädare för Folkpartiet och dels till att jag i det kommande valet får yttarligare förtroendet att göra min röst hörd i och utanför Hallstahammar.
Hörni - idag är det ju måndag och därför dags för kommunstyrelsesammanträde. Sämre start på veckan kan man ha, eller hur...

2 kommentarer:

  1. Verkligen kul Anna! Man behöver all uppskattning och erkännande man kan få! Och du har så himla bra inställning till det här! Hoppas det smittar av sig både på oss vänner men lika gärna på alla andra som är politiskt (in)aktiva.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...