fredag 20 november 2009

Landsmöte


I dagarna pågår Folkpartiets Landsmöte i Växjö. På ett landsmöte avhandlas politiska frågor av olika slag som sedan ska ligga till grund inför kommande val och mandatperioder. Förenklat kan man säga att man där kommer överens om vilka frågor man ska driva och vad partiet tycker om en det ena, en det andra.
Själv har jag i år valt bort att åka till Landsmötet. Som fritidspolitiker kan man inte alltid vara med på allt utan får prioritera. Den här gången prioriterade jag vår caféträff och en helg hemma med familjen.
Fast man kan ju som tur är följa Landsmötet via webben ;-)
En fråga jag är extra intresserad av på landsmötet är idrottsfrågan, där Hans Backman föreslår att golf och ridsport ska skattebefrias som friskvård precis som alla andra idrotter, ett förslag jag som inbiten hästtjej givetvis applåderar. Jag har ju också skrivit insändare i frågan så nu håller jag en tumme för att förslaget klubbas igenom på Landsmötet.
Det blir nog en del tid framför datorn i helgen...
På bilden här brevid ser ni min som Holger när han gör sin debut på ridskolan i Torshälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...