måndag 28 juni 2010

Kommunalrådet vill diskutera

I torsdagens VLT svarar kommunalrådet Catarina Pettersson (S) på min tidigare insändare om att flytta åk 4 och 5 till Tunboskolan i Kolbäck. "- Låt oss diskutera innan vi förkastar förslaget" skriver hon.

Vad jag vet diskuterades förslaget med berörda föräldrar redan förra året. Men det kanske har glömts bort? Föräldrarna var inte positiva då. Jag tror inte de ändrat sig på ett år.

Frågan om att flytta åk 4 och 5 till Tunboskolan handlade från början om förskolan som i Strömsholm behövde mer lokaler. Den frågan går att lösa på andra sätt. Nu anger Catarina Pettersson att det handlar om minskade elevkullar i Tunboskolan. Den frågan går också att lösa på andra sätt om man vill.

Jag är öppen för diskussion om Tunboskolans framtid men att flytta åk 4 och 5 från Strömsholm och Vallbyskolan för att skapa nya förskoleplatser är jag inte beredd att diskutera! Jag vet att det finns andra sätt att lösa förskolans problem på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...