lördag 19 juni 2010

En timme med idrotten - blev två

Igår var jag, Jenny Pettersson och Ragnhild Källberg inbjudna till "En timme med idrotten" . Tanken var att skapa en kontaktyta mellan Västmanlands Idrottsförbund/SISU och politiker i länet som är intresserade av idrott.

Igår var det alltså Folkpartiets representanter som var inbjudna och det blev ett intressant och givande möte. En timme blev två av bara farten och vi diskuterade frågor som alkoholpolicy, idrottslyft, bidrag, moms och höjda nivåer för kontrolluppgifter.

Som Folkpartist och idrottsintresserad känns det otrolikt bra att ha ett gediget idrottspolitiskt program i botten när man diskuterar idrottsfrågor. Det är ett jättebra program som tar upp mycket bra och konkreta frågor för idrotten. Sedan gäller det att förverkliga programmet i såväl kommunen som på riksnivå.

Jag själv vill driva idrottsfrågorna i min kandidatur till riksdagen.

Jag vill bla:



  • Att idrottslyftet ska fortsätta

  • Höj gränsen för kontrolluppgifter

  • Stoppa föreningsskatten (Moms och sketteförslaget som berör ideella föreningar)

  • Avskaffa reklamskatten

Lokalt i Hallstahammar vill jag och Folkpartiet



  • Se över fördelningen av föreningsbidraget

  • Utveckla samarbetet med studieförbund och friviligorganisationer

  • Bygga ut idrottshallen i Kolbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...