fredag 11 juni 2010

100 dagar kvar!

Idag är det 100 dagar kvar till valet, den 19 september. Om man får tro opinionsundersökningen från SCB blir det röd grön valseger i höst men det tror givetvis inte jag på. Jag är övertygad om att Alliansregeringen kommer att få förnyat förtroende och jag ska göra allt jag kan för att det ska bli verklighet.

SCB´s mätning fungerar på mig som ny tändvätska på grillen - lågorna blossar upp, liksom energin inom mig.

I Hallstahammar satsar vi i Alliansen stenhårt på ett majoritetsskifte. Idag fick jag av en journalist (jag pratar med dem fortfarande) frågan om jag kan tänka mig att bli kommunalråd vid en eventuell valseger. Och visst kan jag det!

För mig är det valseger som gäller och inte om utan när... Det är dock valresultatet som styr, precis som på riksdagsnivå men räkna med att jag de kommande 100 dagarna aktivt ska arbeta för en valseger både på riksdags- och kommunnivå.

På söndag träffar du mig och många andra politiker på Svenskt Grand National på Strömsholm. Välkommen dit!

Läs också vad Christian Tengvall, Rasmus, Annika Beijbom, Per Althenberg, Jenny, Tokmoderaten och skriver om opinionsundersökningen. Läs också Expressen , DN ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...