torsdag 7 februari 2013

Förenklad administration för lärare välkomnas!

Igår gav Jan Björklund besked om mindre byråkrati för lärare, ett besked jag personligen välkomnar. Jag gillar IUP och skriftliga omdömen men vi ska inte gå till överdrift. Lärarna måste också få tid att vara just lärare och i och med att betygen nu finns från åk 6 så är det bra med en förenkling.

Som mamma till en dotter i åk 2 vet jag vad IUP och skriftliga omdömen gett oss Vi vet hur hon ligger till i skolan och vi vet vad hon behöver träna mer på för att ta nästa steg i utvecklingstrappan och jag är mycket nöjd med hur det fungerat. Det ger också ett tydligt underlag till utvecklingssamtalen. Samtidigt applåderar jag det här beskedet!

Vi ska ha en kunskapsskola och dit är vi påväg men vi ska lärare som hinner vara lärare också!
Se också SVT inslaget och läs vad Lotta Edholm , Staffan Werme , Daniel Andersson och Rasmus Jonlund skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...