onsdag 15 februari 2012

Skolan - kommunens ansvar!

De senaste dagarna har jag blivit kontaktad av många oroliga föräldrar angående skolan i Hallstahammars kommun. Samtidigt fick jag häromdagen ta del av betygsresultaten i åk 8 och 9. I åk 8 är 53% av eleverna godkända i alla ämnen. Nästan varannan elev har med andra ord inte godkänt betyg i ett eller flera ämnen. Jag är liksom många andra djupt oroad vart vi är på väg!
Eleverna har rätt till en bra skola med duktiga lärare och en stark skolledning. Det är vår uppgift som politiker att se till att de får dessa möjligheter, men i Hallstahammar känns det som om  handlingskraften hos S och V saknas. Det är mycket snack och lite verkstad helt enkelt!

Igår vädjade jag  att vi från BUN´s AU skulle få vara med på det föräldrarådsmöte som ska vara imorgon kväll på Tunboskolan. Tyvärr blev jag inte bönhörd. Vi ska istället få träffa lärare på skolan men man lovade mig en träff med föräldrar så snart som möjligt! Jag är dock osäker på om det blir av. Funderar nu istället på om jag ska bjuda in själv så de som vill får träffa mig och förmedla sina synpunkter. Vad tror du om det? Måndag sen em eller kväll skulle funka för mig. Hör av er! anna.lundberg@folkpartiet.se eller 070-768 29 79

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...