fredag 10 februari 2012

Unga ska ha jobb!

Väldigt många ungdomar står idag utan jobb, akassa och får inte in en fot på arbetsmarknaden. Många unga löser det med att i stället söka jobb i Norge. Tror jag såg en siffra på hur många häromdagen och jag har för mig att det var ca 27 000 st.

Jag tror inte det bara finns en lösning på det här problemet men en sak som Folkpartiet förordar och som många framför allt iaf mina röda motståndare i Hallstahammar inte gillar är en modell med lägre lön - sk ungdomsavtal. Med ca 26% arbetslösa ungdomar i Västmanland behövs åtgärder!

Lennart Gabrielsson förordar det i Sollentuna och Per-Åke Fredriksson vill ha det i Gävle. Varför skulle vi inte kunna ha det även i Hallstahammar? Bästa svaret är väl att så länge det är en röd S/V majoritet i Hallstahammar så kommer det aldrig att bli aktuellt men det hindrar inte mig från att motionera i frågan. Dags att fila på de sista meningarna och skicka in motionen =) Trevlig fredagsmorgon på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...