onsdag 29 februari 2012

Kommunalrådet irriterad angående förskolan i Kolbäck?


I måndags ställde jag en Interpellation om förskolan i Kolbäck. När går vi från ord till handling och när beräknas bygget vara klart var frågan. Idag fick jag svar i VLT. Bygget drar ut på tiden och förskolan lär inte stå klar till årsskiftet. VLT är snabbare än majoriteten!

Kommunalrådet anklagar mig för att samla politiska poäng på en fråga jag redan vet svaret på. Tror Catarina Pettersson börjar bli irriterad på mig som oppositionspolitiker.
Kan lugna henne med att jag försökt få svar på frågan men inte lyckats och därför ställde jag en Interpellation. Medborgare har frågat mig när bygget kommer igång och då jag inte kunnat svara dem är en Interpellation ett verktyg för att få svar. Givetvis har jag även frågat andra innan.

Politiska poäng eller inte - jag vill bara att majoriteten håller vad man lovat och levererar! Det lovades mycket på medborgarmötet i oktober. Se till att hålla det - är mitt råd till majoritetens företrädare. Hoppas de tar till sig rådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...