torsdag 9 februari 2012

Migrationspolitik i praktiken

Igår hade jag förmånen att lyssna på Per-Åke Fredriksson kommunalfråd från Gävle som kom till Hallstahammar och berättade om Migrationspolitik i praktiken. Ett glatt gäng Allianspolitiker var på plats. Migrationsfrågor är väl inte det jag kan mest om så jag lärde mig massor och det var otroligt intressant! Frågrna var många och vi hade intressanta diskussioner. En hel del matnyttigt fick vi med oss bland annat en del konkreta tips.

Nästa gång Sverigedemokraterna går upp i talarstolen vet jag hur jag ska bemöta dem. Framför allt ska jag vara påläst och förberedd. Med Per-Åkes föredrag i ryggen känner jag mig mycket tryggare med frågorna.

Nästa gång jag träffar Per-Åke misstänker jag är på Liberalt rixmöte i Västerås. Då ska vi hålla ett seminerie ihop. "Min personvalskampanj fortsätter" är rubriken. Dags att börja tänka på vad man ska säga då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...