torsdag 10 mars 2011

Spännande möten!

Igår var en dag med många spännande möten.

Det började med besök på Kantzowska gymnasiet där jag träffade lärare och elever för att bilda mig en uppfattning om hur man trivs på skolan och hur det vardagliga arbetet fungerar. För mig blev det också en resa tillbaka i tiden till min egen skolgång på Parkskolan som den då hette. Jag träffade nämligen min gamla klassföreståndare.

Jag mötte en klass i åk 1 som var otroligt ambitiösa och positiva till skolan. Jag fick också se vad som hänt med det "företagsrum" som jag var med och diskuterade på en konferens i Karmansbo i höstas. Kul att se att ideér blir verklighet.

Kvällen innehöll ett annat - för mig helt nytt möte. Jag träffade medlemmar och representanter från Kommunal i Hallstahammar. Främst var det barnskötare som ville föra fram sina synpunkter kring utvecklingen inom skola och förskola där vi i förra årets sparprogram sagt upp elevassistenter. Det var lärorikt och intressant att höra de åsikter som fördes fram.

Det är bra synpunkter jag kan ha med mig inför kommande mål och budgetarbete.

2 kommentarer:

  1. Härligt med en politiker med ditt engagemang Anna. Gunilla Dannapfel : )

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...