torsdag 6 mars 2014

Arbetsro i klassrummet - en förutsättning för lärande

"Vissa glömmer att det är lektion". I dagens VLT uttalar sig ett par elever från Tunboskolan om den bristande studieron i klassrummet.
Arbetsro i klassrummet är en förutsättning för lärande. Kan konstatera att regeringens utredning om "ordning och reda i skolan"  är högst aktuell i detta fall utefter det eleverna själva idag vittnar om i VLT.
Det skrämmer mig än mer och jag är övertygad om att en kraftfull satsning är precis vad som behövs på Tunboskolan.

Att min kritik mot Socialdemokraterna är "befängd och larvig" förstår ni säkert att jag inte håller med om. Det här är inte några få elever som inte klarar målen i skolan - det är 21 elever (58%) som inte klarar målen i ett eller flera ämnen och det är en katastrof i mina ögon. Jag tolkar uttalandet som att man inte tar den här frågan på största allvar och det skrämmer mig. Skolan i Hallstahammar förtjänar bättre.

Några har efterfrågat mer om statistik kring resultat för skolan i Hallstahammar. Kan rekommendera kommuners kvalité i korthet där man kan läsa statistik om tex åk 3,6 och åk 9 och se den vikande trend vi från Alliansen idag påtalar i vårt debattinlägg. 

Läs gärna mer om vad Folkpartiet i Hallstahmmar vill göra för att utveckla skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...