torsdag 20 januari 2011

Visst ska vi nattvandra - men även besöka verksamheterna!

Min Allianskollega Jenny Olsson har i dagarna fått mycket publicitet om sin motion - att alla kommunpolitiker borde nattvandra. Givetvis ska vi nattvandra! Jag stödjer morionen till fullo. Jag själv har varit på gång ett par gånger men tyvärr har det inte blivit av - än.

Men som politiker ska vi inte bara nattvandra - vi ska besöka verksamheterna också. Därför ger jag mig idag ut påskolbesök.Tillsammans med Sigge Synnergård och Roger Haddad, riksdagsledamot ska jag idag besöka Tunboskolan i Kolbäck.

Temat för dagen kommer att vara "Vi ska göra skillnad för barn och elever! Hur bär vi oss åt?”



Jag tycker det är otroligt viktigt att vi som är politiskt aktiva besöker den verksamhet vi beslutar kring. Tyvärr har vi lite begränsade möjligheter att genomföra sådana typer av besök men det är en fråga jag strider för och som jag tänker fortsätta strida för. Det är viktigt att vi kommer ut och är synliga för verksamheten!

Jag har valt att vara politiskt aktiv för att jag brinner och har en vilja att förändra och framför allt förbättra. Jag vill helt enkelt göra skillnad! Och då prioriterar jag helt enkelt politiken framför en kväll i TV soffan eller en god bok.

Det ska bli en spännande dag. Jag återkommer givetvis med en rapport inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...